Sommige kinderen raken achter met de leerstof. Soms is daar een duidelijke reden voor, denk bijvoorbeeld aan dyslexie maar soms ook niet. Wanneer er iets niet goed gaat met een kind, maak je je als ouder natuurlijk zorgen. Het delen van die zorgen met de leerkrachten en intern begeleider van school is dan heel belangrijk. Mocht er op school niet voldoende zorg geboden kunnen worden, kan de stap naar hulp buiten school een volgende zijn.
Breekveldt Remedial Teaching zet het kind centraal. Bij de hulp ga ik uit van de behoeften van het specifieke kind en zijn of haar mogelijkheden.
Samenwerking met ouders en school vind ik essentieel. De extra hulp die wordt gegeven moet zoveel mogelijk ondersteund worden zowel thuis als op school. Voordat er sprake kan zijn van begeleiding, vindt er eerst een intakegesprek plaats. Meestal volgt dan een onderzoek en een diagnostisch gesprek met het kind.
Op basis van deze gegevens en de gegevens die, met uw toestemming worden opgevraagd bij de school, zal een individueel handelingsplan worden opgesteld.
Het kind komt 1x per week naar de praktijk voor begeleiding. In overleg met de school is het ook mogelijk om op school de begeleiding te geven.
Omdat elk kind anders is, wordt er geen standaard begeleiding gegeven.
Er wordt gekeken welke materialen, werkwijze en oefeningen het beste bij uw kind passen. Ook wordt geprobeerd zoveel mogelijk aan te sluiten bij de leerstof van school.
Alle rechten voorbehouden | Breekveldt Remedial Teaching